2008-10-05

Söndag!!












Idag är det verkligen söndag hela dagen.. Med min tur så är det väl söndag hela dagen åxå..
Sitter vid nya köksbordet & njuter av att vi fick sålt det gammla idag. Vi gick plus minus noll på det gammla då vi köpte det för 500:- & fick tillbaka den summan efter 2år!! en bra affär alltså. Det gammlaser ni hör brevid..
Tänkte att jag skulle berätta lite om mitt jobb, vi sitter i dagsläget ca 13 st på dagen & 7st på kvällen & arbetar med telefonförsäljning till Norge.. Jag har väldigt trevliga arbetskamrater, en del gillar jag mer än andra som det ska vara, Jag har 4 chefer + en VD hej & hå.. Dessa samarbetar inte superbra så det har kallats in en konsult. Vilket är bra han har rört om i grytan, till det bättre. Man säger ju att för många kockar på samma soppa blir inte bra & det är min arbetsplats ett levande bevis för.. Men jag har ju en chef till & han är min riktiga chef eftersom jag är anställd genom ett bemanningsföretag så det var en till som bestämmer. Ja det är inte lätt för er att veta vem jag är arg på men denna sida är ju bra att häva ur sig sin ilska på. Sedan får den jag är arg på alltid veta det eftersom det inte kan bli en ändring om ingen säger något.. Menmina kolleger samt cheferna får gärna läsa & begrunda..
Ja det var lite om mitt arbete!!
Just nu sitter jag vid datorn, Kalle & Jonas leker med lego.. att Kalle kommer stolt som en tupp för att visa ett fantastisk bygge är ok, men när far hans kommer lika stolt för att visa upp något så blir man bara full i skratt.. *SUCK* han fyllde 41 i år!!! Men naturligtvis fick han lika mycket beröm som sonen.. Vilma är ute & terroriserar alla grannar, nja hon är hos Emma & leker av sig lite. Städningen blev nästan klar igår så jag kanske ska fortsätta med den,,, har ju två toaletter som inte luktar mumma om jag säger så.. Klorin & gasmask är en rekomendation. Eller helt enkelt gå ner tillgrannen om man är nödig..Näää jag ska ta tag i det... ha en bra kväll allihopa & jag hoppas ni gjort mer nytta ärn jag idag.. kramar..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Tänkte berätta lite om min måndagsmorgon först så ville inte unghunden in i bilen utan trodde vi lekte tafatt på morgonen??? Sedan när jag väl kommit till jobbet i senaste laget så hade strömmen gått så kylen hade frostat av sig på "mattan"... Hej hopp det blev att vända med en gång...Åkte upp till konditoriet så att jag kunde få i mig en frukostmacka... tja nu kan det väl bara bli bättre eller?!...