2008-10-22

Igår & idag!!


Ja hunden ville verkligen gå en sväng!! Men åter till igår, efter begravningen var vi & hälsade på svärmor!! Det var ett teg sedan & eftersom jag är en bra svärdotter så bad jag om mat när vi kom dit.. Stekt potatis & korv, det var det godaste jag ätit på länge. Eftersom Jonas bantar med GI metoden så är potatis bannlyst i vårat hus sedan ett par veckor så ni förstår själva glädjen av att äta potatis... mums.. Vi kollade åxå på gammla kort från det Jonas syskon & hans mamma var små, jätte roligt!! Vi kan konstatera att alla i hans familj har väldigt lika drag.. fick även en del kort på Jonas morfar till samligen. Svart vita foton är det finaste jag vet så glad blev jag.

Idag har allt varit upp & ner som vanligt,, Skolsyster Anna-Maria ringde & pratade om allt möjligt, till sist frågade jag om det hänt något & då äntligen berättade hon att Vilma hade trillat på en sten & slagit i bakhuvudet så hon hade blött en del!! Men det är ingen fara, hon är pigg & hon mår inte illa.. Men vi satte henne i badet & tvättade bort blodet som hade trasslagt ihop håret. Nu leker hon med en klasskompis (Jolina), så jag försöker skriva medans jag hör på deras härliga komentarer... hör här:
Vilma- Kalle är inte hemma!!
Jolina- Vart är han då?
Vilma- Han är på parklek!
Jolina- Men jag vill ju träffa honom åxå!
Vilma- Han kommer inte hem än, när det blir mörkt tror jag..
Jolina- Tråkigt, ska vi kolla på hans saker eller ska vi gå in till ditt rum?
Ja det är svårt att ha kompisar när man har en SNYGG storebror!!! Han är ju en sann riddare åxå, om änt skadat vid bild tillfället!! (bara målat samt vax alltså ingen fara)
Nu ska jag gå & hänga upp Vilmas vinterklader som har fått åka i tvättmaskinen eftersom det var lite blod på dem. Sedan får jag nog ringa till Vilmas fröken & kolla att det är ok med henne.. Hon hade blivit jätte rädd.. Stackars henne.. men efter detta tror jag hon vet att lilltjejen är tuff.. Men det kan ha varit Vilmas komentar som halv skrämde ihjäl henne..
-Oj vad mycket blod!!! Hade hon sagt.. Det är coolt av henne tycker jag!! & skolsyster sa att hon är en mönster patient!! Super tjejen... ha en bra kväll för nu ska jag strax gå till jobbet..!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bettan, we have a deal!!! Du prata Svenska med mig och jag vil prata Engelska med dig. We will have a win/win situatian then hahahahaha

Anonym sa...

Det där är ett bra kort en sårad Kalle som är helt utslagen och en vakande Vilma.... fina syskon
Hoppas att allt är bra nu med Vilma och er andra

Anonym sa...

Kika in på min blogg.. för du har nämligen blivit utmanad!! ;o)
//Pia