2008-10-15

Onsdag!!

Japp idag är det ons.. jobba ska jag sedan ska jag gå ut med ett par arbetskompisar efter jobbet & snacka lite skit om vår situation på jobbet!! Har precis fått in Vilma i durshen för att hon stank bäver efter två dygn med feber, idag är febern borta men jag ropar inte hej än.. Igår fick vi veta ett en av våra grannar ska sälja & flytta, ja bli inte oroliga nu det är våran så kallade gårdspolis som ska flytta "hem". Nu är inte han en av mina favoriter men det är tråkigt att han är sjuk & har ont i sina ben. Men vi hoppas på att det flyttar in en bra barnfamilj som vill vara med i gemenskapen på gården. I helgen blir det stressigt,, på lör så är det gårdstäd, Kalle ska på bowlingkalas, fest på brun gård på kvällen!!! Söndag bakfulla, fixa inne, Vilma barnkalas i lokalen, sovvvaaa.. Så jag sitter här för att bara ta det lugnt!! Men jag borde fixa till mig för att gå till jobbet så det inte blir så sent som igår,, då höll jag på att missa bussen *SUCK* Kalle fick vara barnvakt åt sin lillasyster själv för första gången igår,, japp orolig var jag fast det bara handlade om 20min. Alla som känner mina barn vet ju att de kan hålla sams i 2 sek.. men Det hade gått bra. Kanske han de inte bråka för var det inte jag som ringde så var det pappa Jonas & störde dem. Men det kändes bra att de samarbeta en liten stund, ett stort steg i fam P.
Tack alla ni som skriver kommentarer, så mysigt att läsa dem.. TACK TACK.
Nu är det tvagning, sminkning, påklädning som gäller ha en bra dag!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman klarade dom att vara sams..michael övar på svenskan nu. Går så där. Men det blir bättre o bättre i alla fall. Michael har med en blogg: http://nederzweeds.web-log.nl/het_leven_van_een_zweeds_/
Han skriver på engelska om du vill gå in o kolla. puss o kram hela dan

Anonym sa...

Storebror kanske kände ansvaret av att ta hand om lillasyster HELT SJÄLV!! Då kanske det inte blir bråk på samma sätt.. Krama dem från mig!
//Pia
www.anjocapi.blogg.se