2008-10-20

Måndag!!

Halloj!! Igår var det en tråkig söndag så det finns inte mycket att betätta om den, men på kvällen när jag var i tvättstugan kom jag på att det var längesedan jag pratade med min gammla chef Rose-Marie så slag i saken jag ringde & kollade hur hon har det på nya jobbet, om hon trivs, saknar min ljuva stämma, när hon kommer hem ifrån GBG!! Efter det samtalet var jag mycket mer possitiv till livet, hon är en sådan glad prick & hela hennes existens får en att bli glad. Jag behöver väl inte nämna att jag saknar henne som f..n på jobbet. Vi drar dåliga skämt om våra gubbar & barn så som bara tråkiga fruar & mammor kan. Men tvätten gick i en rasande fart & vipps var det klart så jag tror att jag ska slå henne en signal varje sön kväll...
Nu sitter vi här Jonas & jag,, ja han är hemma eftersom det inte fanns något att göra på hans jobb idag. Men jag ska iväg & arbeta i kväll så de får en lugn & skön afton utan mamma monstret..
Dags att förbereda sig för begravingen av farmor imorgon, så jag ska kolla vad som finns i klädväg! Jag vill ju inte att hon ska skämmas för mig om hon slänger iväg ett öga på oss..
Nä jag tror inte att min farmor skulle skämmas för oss!! Men jag skulle vilja ha en färglad tröja för att hedra henne då hon var en oerhört stark kvinna!! Jag & mina syskon pratade om vilken färg vi förknippade med hanne & vi hade starka färger allihopa, rött, orange, gult, cerist m.m. var en del av färgerna..
Så ni får ha en bra dag allihopa.. kramar Bettan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevliga samtal är ju alltid upplyftande..
Kramar från fakiren
www.anjocapi.blogg.se

Anonym sa...

Hej Bettan, thank you for your reaction on my and T blogg and yes you have read it right!!! I have my dream transfar hahahaha