2008-11-20

Tordag!!

I dag har vi glidit omkring på alla loppisar som finns i K-stad tror jag.. jag letar efter hederliga gammla spel.. ni vet de där vi spela när vi var små.. men utbudet är inte stort tyvärr.. men jag hitta det gammla spelet "Vem där".. till vilmas stora glädje.. passade henne precis & jag som vuxen kan hantera svårighetsgraden..
Sedan var vi på utvecklingssamtal med vilma.. Ja hon gick igenom utan anmärkning.. men de är tre drivna tjejer i klassen & min lilla tuffa tjej är en av "innetjejerna" som fröken sa HA HA HA HA HA HA ja alla vill vara som Vilma, Jolina & Zahara..
Men vi ska försöka få dem att sammarbeta så får vi se om det funkar..
Sen var det jobbet!!!! Det var som vanligt inget nytt på fronten där!!
Men hemma.. Ja det började med att jag kom hem & hitta en storgråtande Kalle som vägrade prata..*SUCK* efter lite lirkande så visade det sig att han målat ett hakkors på ett pappersflygplan i skolan.
Ja fritis fröken Annlie blev ARG!!! Berättade att detta plan skulle till rektorn!!
Men Kalles fröken Lena tog hand om planet, för vi har samtal med henne imorgon iallafall. Men det som gör mig FÖRBANNAD är att ingen hörde av sig till OSS utan Kalle fick ta dessa arga människor själv..
DET SOM GÖR MIG ÄNNU MER FÖRBANNAD ÄR ATT DE INTE FÖRKLARA VAD DET VAR FÖR ETT MÄRKE!!! Kalle hade nämligen sett detta märke på en av Indiana Jones filmerna & tyckte att det var fint!!! Han hade ingen aning om att det var något otrevligt med det märket.. De barn som viste vad det stog för, har nu frågat Kalle om han är nazist!!!!
Vad i hela HELV..TE är det för utbildad personal vi har i skolorna!! Tyvärr är det försent att ringa till fröken nu!!!!!!!!
Men Kalle är jätte rädd att han ska få skäll av fröken & rektorn imorgon..
Så pappa Jonas ska nu följa med till skolan på morgonen, samt att fröken Lena kommer att få möta en upprörd pappa & förklara för honom hur de kan behandla ett barn så som de gjort.. Fortsättning följer...

kramar till er alla ute i stora vida världen...

1 kommentar:

Anonym sa...

faan... jag sitter här och retar mig på kalles lärare mfl... har de ens läst om förintelsen i skolan än??? varför kunde de inte ha förklarat för pojken??
Det är ju inte klokt att skrämma killen så!! kunde hon inte istället tatt det sakligt och frågat om kalle visste vad märket betydde osv...
inte hota barnet med rektor... idiotfröken! hoppas att Jonas tog fram arga papparösten när han pratade med tjärringen!!!!
Min systerson är inte nazist! det är jag säker på...

tantjävel...
så, nu känns det lite bättre..
Hoppas att det går bra på mötet!