2008-11-09

Söndag kväll!!

Hej hopp på er!!
Huset är städat & jag skulle igentligen vara på väg till tvättstugan... men det tar emot idag..
Men om jag inte gör det så kan ni ju gissa er till hur mycket tvätt jag har till nästa vecka istället..
Så det är nog bara å knalla iväg.. kanske kan jag få Vilma att hjälpa till igen.. Hon har ju varit jätte duktig idag, hon skulle ju hjälpa mig men jag tror att hon var ute & lekte mest hela tiden.. ha ha ha
Pling plong bilen i helgen som jag testade gick till Örebros akutmottagning.. Jag vaknade kl 6.05 hos Tina & Gordon (våra goda vänner) av att jag inte fick någon luft samt var helt igensvullen av allergin.. Ja jag är pälsdjursalleriker men det har funkat i flera år utan medicin.. tills nu.. Jonas sprang omkring som en ur höna fortfarande full av wiskey & öl!!! Jag han till & med bli full i skratt, men det är skönt & veta att han är orolig över mig.. Ambulansen tog bara 5 min så var den på plats. jag fick ventolin (tror det heter så) att andas in (befrielse). Väl på sjukhuset fick jag betapred, tavegyl, kortisontabletter... Samt att jag fick veta att jag har lågt blodtryck.. jag borde haft sky högt med den dosen medicin så ni förstår DET ÄR LÅGT!! Ska ringa vårdcentralen nu till veckan & kolla upp det. Samt lösa ut alla nya mediciner som jag fick lova att nu släpa med mig i handväskan!! Som tur är fick jag en jätte snygg handväska av min mamma som är i klarröd lack & ungefär lika stor som en resväska så jag ska nog få plats.. Nu ska jag gå & be snällt om lite bär hjälp till tvättstugan..
Trevlig farsdag alla pappor i världen!!! Men speciellt min pappa igen!!
kramar Bettan

1 kommentar:

Anonym sa...

Du blir som ett resande Apotek alltså!! :o)