2008-11-22

Lördag!!

Halloj på er alla!!
Fortsättningen på historien..
Jonas följde med Kalle till skolan & tog sig en pratstund med fröken Lena.. Det enda hon sa var att de har NOLL TOLERANS i skolan!!! Ja men det har vi hemma åxå sa då Jonas.. samt att hon sa att Kalle BORDE veta vad detta märke stog för!!!
Ja men hallå.. Det är ju inte riktigt vad vi pratar om hemma vid köksbordet till middagen...Hitler, nazister & koncentrationsläger!!!! Visst alla pratar om det varje vecka el??? Min kära mamma kollade upp att det är 63 års sedan som det tog slut.. snart är det vi föräldrar som måste berätta om Karl den 12 & Napolion!!!
En rosenrsande Jonas kom hem & återberättade för mig & vi bestämde att vi skulle ringa rektor för ett samtal. Han lät mäkta förvånad då Jonas berättade hela historien. Men han lyssnade & lovade att ta ett samtal med fröknarna på en gång..
Efter ett par timmar fick jag ett sms av Kalle där det stog följande..

-Jag & Annelie har pratat & det var inte meningen att jag skulle bli rädd!!
men vi är kompisar nu igen!!

Jaha bra att ta ett samtal själv med pojken så att vi föräldrar inte fick veta vad som sas..
Ja ja vi komm till skolan kl 14.00 på utsatt tid, där vi vart mottagna av Annelie som berättade hur det gått till..
Efter det så berättade jag lite enkelt för henne (hon verkar inte så smart så jag talade i klarspråk) att hon inte är så pedagogisk & vi vill aldrig mer att detta upprepas!!! Samt att vi berättade lite fint att nu har hon ögonen på sig!!
Efter detta in till Lena & allt upprepa sig!!
Men efter att fröken hade beklagat sig en stund om att det är en väldigt stökig grupp & hon inte har tid till att reda upp allt då hon är överbokad av utvecklingssamtal med alla föräldrar så frågade jag när barnen läser om förintelsen i skolan???
-Det gör de i 5 eller 6:an sa hon då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MMMMMMMMMMM så det är min plikt att lära barnen historia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hon kom nog på att hon var ganska dum!!!!!!!
För hon ändrade inställning ganska snabb.. Vi tog upp det samma med henne som med Annelie..samt att vi tog upp detta med dyslektien som hon heller inte kan ro iland själv!!! Men mitt förtroende för henne som klasslärare rasade i botten tyvärr..
Ja ja Kalle han dras till idiot lärare tydligen!!!!
Men efter detta så ska Kalle få ha mobilen med sig, så att han kan starta den för att ringa oss om han behöver.. Samt att han kan en hel massa om andra världs krigen nuförtiden då vi haft en ordenlig genomgång av detta ämne!!
tudiluuu

Inga kommentarer: