2008-11-05

ons. kväll

Vilma somnade tidigt ikväll.. jag tror inte hon han borsta tänderna ens... kl 20.30 var det små lätta snarkningar från hennes rum det enda som hördes.. En så lugn kväll har vi inte haft på många år känns det som.. bara Kalle som protesterade lite då han var tvungen att krypa till kojs han med!! Men nu sover de båda två & jag kan passa på att surfa runt i stora vida världen en stund. Jonas har slagit in en massa paket som han ska skicka på posten imorgon.. Han har ju kommit på den underbara saiten tradera.. köp & säljer gör han nu mera hela tiden tycker jag..

Min systers födelsedagskalas i går var tydligen lyckat för att inte tala om smörgåstårtan!!!!
Jag missade något gott påpekade pappa!!!! Men hon skrev att hon kunde göra en till när vi skulle komma,, det jag undrar då är om jag ska göra upp en dag så det passar dig åxå pappa,, då får du ju smörgåstårta två gånger!! Smart va????
smörgåstårta är bland det bästa jag vet,, förr om åren kunde jag & gubben göra det dill kvällsmat!! ;) Tyvärr så jobbar vi med vikten nu för tiden samt att barnen skulle sluka den innan den hamna på bordet, så vi ser det verkligen som fest då det finns smörgåstårta..
Jag & mamma pratade idag om julklappar till barnen!! Vad önskar de sig??? vad vill vi ge!!!!
Men barna hade väldigt många bra saker som de önskade sig som jag blev förvånad över..
Tur att jag frågade, jag hade nog annars köpt lego, bratz & massa annan skit..
Men de blev inte ens ledsna när jag sa att nu får det vara slut på alla dessa leksaker, så mitt tjat om att städa rummet har gått in tror jag.. Önske listan kommer idag (imorgon, för er som läser bloggen imorgon) mamma!!!!
Kalle var en riktig super grabb ikväll,, han ställde sig & gjorde en kladdkaka med glass till!!!!
Sedan gick han ner till grannen för att göra matte läxan!! Hon är ju lärare i 4-6 så jag ser det som ett privilegium att bo nära henne. samt att hon är specialutbildad på ungdomar som har läs & skrivsvårigheter!! Kan det bli bättre.. Läxan går lekande fort, hade jag & kalle suttit med den så skulle vi nog inte varit klara än,, inte så att jag har svårt med matte utan det är det där med att förklare för honom så det blir rätt!! Nej jag låter dem som är utbildade på det sköta detta..
Men som tack för hjälpen tänkte jag pynta utanför hennes dörr imorgon förmiddag!! Gäller att passa på när hon är på jobbet så det blir en riktig överraskning!! Nu ska jag krypa i säng jag med, för att imorgon vakna pigg & utvilad!!
Sov gott alle sammans!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att Vilma piggnat till från kräksjukan! Kram på er alla!