2009-03-18

solen!!




Våren är på väg!!!
ÅÅÅÅ vad jag längtar till sommaren.. Bilden är från Mårbacka som vi var & besökte i sommras..Barnens farfar ligger på sunne kyrkogård ett par km därifrån så en kaffe på Mårbacka brukar sitta fint, innan vi åker hem igen. Vi gick även en guidad tur i sommras.. Vilma & Kalle var dem som tyckte att detta var roligast tror jag..
Men det kan vara för att vi värmlänningar är oerhört stolta över våran stora författarinna & det är ett himla läsande om henne i skolan.

Suttit i solen med grannarna & druckit kaffe (th'e)...Barnen har tagit fram cyklarna & det är ett säkert vårtecken.. ;)
Jag blev nästan sugen på att åka & köpa vårblommor & pynta balkongen, men det är för tidigt... Putsa fönster är ju åxå ett vårtecken, eller sitta i solen med en th'e kopp & en god bok låter bättre..
Jonas jobbar & barnen är ute & roar sig så jag ska nog passa på att njuta av egentid..
Måste passa på att gratta Tina som idag fyller år!!! Grattis gumman!!!!
kramar Bettan

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack gumman!!! Lite sent jag vet. Har inte hunnit kollat några bloggar eller så. men nu är jag tillbaka på jobbet och har all tid i världen!! Förlåt att jag inte ringde upp i onsdags, kan jag ringa dig någon kväll i veckan??? Många kramar