2009-03-15

Grann (o)sämja!!

Grannarna!!!
Ja vi ska fälla lite träd runt våra hus & detta har naturligtvis startat en debatt!!
Jag tycker den är ganska rolig & underhållande..

Vi har lag 1: Ta bort alla jä..la träd så vi slipper kratta löv & kan gå på gräsmattan utan att få barr i fotsulorna...

Lag 2: Träden stog här innan husen byggdes & måste därför vara kvar!!! Samt att det är såååå fint med det naturliga alldeles in på knuten..

Ja jag tillhör lag 1!!!! Jag hatar trägårds skötsel... Så för mig känns det naturligt att heja på lag 1...
Men det finns en viss annan aspekt på dessa träd som lag två inte har tänkt på (eller hört vad K-kommun har bestämt) träden är mycket högre än husen & smala som stickor då det inte finns tillräckligt med näring & växtutrymme åt alla träd!!
Kommer det en storm/orkan kommer vi få några träd igenom tak & fönster vilket inte försäkringen täcker då det är markägarens ansvar att se till!!!!
MMMMMM men vi har en livlig diskution & jag tror att det igentligen handlar om att en del är för en förändring & en del är skräckslagna för något nytt...
Men visst jag kommer inte missa den dag farbrorn kommer med motorsågen... Jag kommer sitta på första parkett & bara njuta av all uppståndelse...
Har jag tur får jag se en trädkramare för första gången i mitt liv..

Ja nu är det ju så att jag är uppvuxen bland skog & troll så jag känner (vet) att detta kommer bli jätte bra bara det blir gjort..
Så nu kan jag & mina närmsta grann tanter börja planera för hur det ska se ut i vår mittcirkel!!!! Många mysiga buskar, stenpartier, bär & smidesgrejer är på gång..(smides grejerna har jag redan förvarnat lillebror om att det kommer en konstig ritning, men han grejar nog det, annars är min pappa helt fantastisk på att läsa mina ritningar!!! Han säger iåför sig att inget stämmer på dem men han förstår tanken!!!
Nu ska jag ta en kvällspromenad & njuta av skogen som kommer försvinna!!!
kram & godnatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bettan, to bad we didnt meet but defenatly next time! Kram Michael