2009-03-22

Nära & Kära!!!

Japp vi åkte ner till mor & far i fre efter barnen slutat skolan!!
fre kväll så stog det tjejkväll på schemat.. Mamma, Syster & svägerska & jag hade utrustat oss med hårfärg, ögonfrans färg & grönsaker, dipp (som mamma stått & blandat, skurit)samt vinkaraffen på bordet!! Jätte fina blev vi allihopa..
Killarna gick ner till min farbror & käkade smörgåstårta, så vi blev av med dem.. ha ha de bara gnällde om att det luktade illa om våra huvuden..*SUCK* man måste ju tåla lite för att bli vacker på NATURLIG väg *ASG*
Lördagen fick vi låna Wille medans min syster tog sig lite egentid & åkte till T-boda & köpte BARNKLÄDER.. Mammor.. ja vi köper ofta saker till oss själva!!!!!
Vi passade på att blöta ner hela mig, badrummet & Wille!! Ja vi badade hi hi det är kul ska ni veta.. vi sprang fram & tillbaka med en plast låda som blev ett flygplan.. ja han satt i & min mun pruttade fram seriösa flygplans ljud!!! Men det var åxå skoj (tyckte alla ink Wille).. vi käka banan (som han inte tyckte om, sa hans mamma, men det visste inte barnets moster) så banan pengar vart det åxå som man kunde kleta överallt HA HA HA Jag kom helt plötsligt ihåg att man torkade borden både på ovansidan & undersidan ett tag i sitt liv...
Lördag eftermiddag åkte vi & levererade lite kläder som Vilma inte ville ha längre samt att hon fick nya av stor Ebba!!
Efter det åkte vi till gammel mormor &b G.morfar & fikade.. Jag fick även en skinnjacka av morfar som hängt i hans garderob sedan början på 70-talet.. precis en sådan jag ville ha & letade hela förra våren efter!!!!
Jag fick även hans mammas gammla klocka som jag blev jätte glad över.. Det är en sådan däringa man vrider upp varje morgon så inga batteri behövs *JIPPI*
Jag har nämligen otur med batteri.. jag köper nya till klockorna & de dras ur på en gång.. antagligen behöver jag lite extra energi eller så är det batterina det är fel på... Men klockan drar sig 10 min efter hela tiden så jag kommer inte vara i tid ialla fall.. hi hi men jag lär mig nog eller så får jag lämna den till en urmakare.. finns det sådanna kvar????
Men det känns bra att göra något för miljön!!!! Jag kommer ju att spara pengar på batteri & miljöutsläpp!!! Duktiga jag!! HA HA HA
Nu ska jag umgås med min älskare ett tag.. han suger som en gud & brummar trevligt.. Ja han är ju en dammsugare men jag har ju inte så stora krav på livet just nu!!!
Kanske jag blir uppbjuden till dans av herr golvmopp åxå om jag har tur....
tjingeling så länge från ett snöigt K-stad

Inga kommentarer: