2009-03-31

Gudinnans sömn...

Igår kväll kom min underbara man hem med nya sängar till hela familjen!!!!
Tillok med hunden fick en ny säng... Det ni....
Vi har haft samma gammlasängar i 15 år minst & det sista har både jag & gubben gnällt att vi sover dåligt, ont i ryggen m.m.
Men efter inatt så finns det hopp för att vårat gnäll kommer ge sig.. med tiden..
Det tar ju ett par dagar innan den nya sängen känns som min..

Så nu har jag dammsugit & skurat överallt & det doftar grönsåpa i hela huset.
Jag har öven hunnit prata med svärmor i 2h & det behövs ibland långa samtal mellan oss så vi får prata av oss & uppdatera vad som händer runt oss..

& till mamma hoppas jag det gick bra i G-spång & att du hitta nya skor till pappa så han håller sig torr om fötterna när han är ute på åkrarna & jobbar!!!

Nu ska jag nog baka muffins med (frysta)färska hallon... kanske kan jag hitta vit choklad åxå om jag har tur.. Jonas är för jä..lig med att hitta all choklad som finns i detta hus, så man har tur om man hittar en liten bit,, då har han antagligen ratat den (ha ha ha)
Kanske ska se till att fikat är klart när grannen kommer hem så vi kan låta barnen vara ute & leka medans vi får sitta i lugn & ro med våra the (kaffe) koppar..

Tjinge ling i grå vädret...
kram Bettan

Inga kommentarer: