2008-12-27

Tvättdag!!

Halloj!!
Sitter i köket & läser igenom bloggarna jag har på favoriter & det tar sin tid kan jag säga...*finns så många roliga & bra*
Klockan kryper fram för jag väntar på att den ska bli sex så jag kan gå till tvättstugan & börja med lördagsnöjet!!! TVÄTTA!!!!
Ja igentligen är det inte så tokigt.. man släpar med sig all tvätt ut i tvättstugan & där passar man på att dricka termos th'e & läsa en bra bok,, medans maskinerna gör jobbet.. jag kallar det min alldeles egna stund.. Jag lovar att det är ingen som kommer & stör mig!!!! & när man knallar in igen så är allt tvättat, torkat, vikt & bara att stoppa in i garderoberna.. Ibland har vi pratjunta i tvättstugan åxå,, det beror på vem som har tiden före & efter eller bara kikar in en stund..
Ni som inte känner mig & mina grannar måste få veta vilken bra gård jag bor på.. alla umgås & vi gör en del tokiga saker ihop.. tex i somras så blev vi "tanter" sittande vid garagets ena soliga gräsmatteplätt,, sittande & pimpla vin.. hops en söndag var det åxå hujeda mej sånt folk det bor här *asg* men det är det där lilla som gör att allt känns bra med grannarna,, knacka gör vi ibland,, om vi ser att det redan är gäster där, antagligen bara för att visa att vi vet hur man gör när man anmäler sin ankomst.. Annars brukar man höra ett HALLÅ!!! nerifrån hallan bara..
Ja så jag kanske ska stoppa ner ett par extra kakor i tvättpåsen.. Ja jag ska ialla fall släpa med mig min stora vardagsrums matta för en ordentlig skrubbning.. Ett höckle på huvudet kommer antagligen åxå piffa till det lite..
Nu måste jag sluta,, många kramar till er alla från oss alla!!!

1 kommentar:

Beas sa...

Tack för dina rara ord på min blogg och tips om hur jag ska få bort de ilskna fläckarna. Jag ska verkligen prova, för det är inte roligt att ha det så flammigt som det är nu ju.

Vad avundsjuk jag blir på din relation med grannarna. Här hälsar inte våra närmaste grannar av någon underlig anledning. Vi har inte grälat, inte kommit ihop oss om något, de har bara slutat hälsa. Eller maken i alla fall, hon hälsar. Jag tycker det är viktigt att hålla en god ton gentemot varandra och det ligger mycket trivsel i hur man trivs med grannarna. Avundsjuk är just vad jag blir som sagt. Hoppas att du fått mycket undantvättat och att du fick dela kakorna med någon! :-)

En riktigt stor kram till dig

Bea