2008-12-02

Chokladkalender!



Hej hopp!! Här uppe vräker snön ner & livet känns mycket bättre.. Huset är jul städat & pyntat samt att strax står det en deg till lussekatter klar. Men jag har ju gjort en choklad kalender till barna i år.. jag är så trött på dessa färdigköpta, fula sakerna.. Men jag gjorde en tabbe.. jag sa till Kalle & Vilma att det var första advent redan i söndags, så vi ska hänga i en chokladbit till.. Jätte förbaskade vart de i söndags när det inte var någon julkalender på TV, men desto lyckligare vart de när de kom på att de fick mer choklad..
Kalendern ärväldigt lätt att göra: sidenband, klädnypor, plastpåsar, rödaband, olika sorters choklad (vi valde, Marabo daim, M nonstop, icas chok. apelsin, toffee, m.m.)
Sedan är det bara att göra rätt mängd påsar med choklad i!! & vipps är den klar.
Mina barn får ta en om dagen & de får välja själva vilken de vill ha. Men de får bara ta från sin egen rad. Kalles är övers & Vilmas rad är nederst. De får även ta den när de vill under dagen då de har blivit så stora att de KLARAR av det. Nu ska jag ställa mig & baka pannkakor!! Jonas har försökt med telepati hela vägen hem från jobbet att jag skulle ha börjat göra det till honom för att han var sugen på det.. Varför han inte ringde på mobilen har jag ingen aning om, men han var ju blond som liten så det kan vara förklaringen..
ha en riktig god kväll på er alla!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför slösa pengar när det funkar med telepati????

Kram på er alla!