2008-12-05

Fre!

Igår fick Kalle en snöboll slängd i vänsterögat. När skolsyster ringde vid tio över tio så började hon samtalet med att fråga hur vi mådde & hur skönt det var att äntligen få snö.. tillsist klämde hon ur sig vad som hänt.. så vi fick störta iväg för att hämta "lillkillen".. ringde till ögonkliniken där vi fick en akuttid.. Super trevlig doktor, hon talade direkt till Kalle men även till oss om viktigare saker som att han ska iväg till optikern, för att kolla sin syn då hon trodde att han är närsynt på vänster öga.. Kanske är det därför han inte hänger med i läsningen..
Ja inget ont som inte har nått gott med sig.
Jobbet är som vanligt, ett nödvändigt ont!! men ack så tråkigt just nu!!
Vilma har det varit en bra vecka för så hon är nöjd & glad. Hennes fröken Johanna gifter sig imorgon lördag.. MÅNGA GRATTIS KRAMAR TILL DEM !!! ps DET KOMMER GÅ BRA JOHANNA...!!!!!
Men till Vilmas stora fasa så hade de en vikarie idag som heter Stana. Vilma har inga höga tankar om henne så det var inte lätt att få iväg henne till skolan i morse..
Nu tror jag att jag ska krypa till sängen för att sova ett par timmar.. imorgon ska jag göra stan med barnen.. Öven fjäska med grannen som säljer julgranar om att jag vill ha lite granris (kungsgran) så jag kan göra två fina dörrkransar en till dem samt en till min mamma som jag har lovat!! Funderar på att göra en till grannen som är röd i dekorationen så den passar till jul & en vit/silver till mamma, då kan hon ha den långt in i februari. Blir man trött på jul & nyår är det bara att plocka bort pyntet så har man en fin grön dekoration på dörren, matcha med lite gran/enris/tall i en stor kruka så är det klart. Nej nu ska jag sovvvvaaa......natti på er..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej snutte pluttan, Hur har det gått med Kalles öga??? Saknar dig!!

Anonym sa...

Hallå min kära sonhustru1
Hemskt det där med Kalles öga!
Hoppas det inte var så allvarligt.
Du! Det där med hm, dörrkransar!
MEN JAG DÅ?!!!?
Puss o kram till er alla!