2009-01-10

Operation & vänner!


Lollan på jobbet som äntligen blivit sambo med Daniel!!!

Ja först de positiva nyheterna: Svärmor har klarat operationen galant!! Hon har för j...la ont!!! Men vi har talats vid varje dag i telefonen så jag har allt haft koll på henne även om vi inte har kunnat åka & hälsa på henne!! Jag har ju en envis förkylning att dras med, men idag ringde hon till mig för att prata bort 40 min, jag sa ju att bara slangen försvann så skulle det inte bli en lugn stund på denna sal *asg* Så hon är på bättringsväg!!
Igår fick jag ett sms från en av mina bättre kompisar i Ö-bro.. Vi har pratat om allt & lite till.. & jag & Jonas trodde verkligen vi kände detta par utan & innan.. Igår fick vi veta att mannen i fråga sitter i häktet för misshandel av kvinnan som nu bor på ett kvinnohem någonstans i Sverige!! Rättegång är redan den 24jan.. detta var visst inte första gången han slog henne.. Vi har nu suttit ner & diskuterat om vi kanske har sett några tecken på att något skulle vara fel men vi kan inte säga en enda gång som vi har sett minsta antydan till att han skulle slå sin sambo/fru.. Är jag en dålig vänn som kan ha missat detta eller ville hon inte berätta detta för någon!!
Tack och lov ringde hon & berättade vad som hänt!!! Hon vet i dag att vi finns där för henne!!
Det andra positiva idag efter det tråkiga innanär: Louice (Lollan) har äntligen blivit sambo med sin älskade Daniel!!! Jag är så himla glad för hennes skulla att hon äntligen träffat en kille som har en hel hög med små grå innan för pannbenet!!! Håll i honom gumman!! Ps.. blir det nu giftemål,, så köp INTE ringen på guldfynd!!!!!Ds
Tyvärr har hon inte flyttat en mil ifrån oss utan ca 30 mil bort!!! Så nu har vi telefon konferanser lite då & då!!!
Nu ska jag hoppa i skorna för att promenera min timme med hunden!!
kramar till er alla!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bettan, never see you on my blogg anymore.... :-(. Kram Michael

Louice dela Cruz sa...

hahah, tack det ska absolut komma ihåg om giftermål skulle komma upp. sen får jag ju även tacka för den otroligt smickrande bilden du har på mig! ;)