2009-01-07

Onsdag!


Halloj på dig!
Idag påstår dom vise att det äntligen är vardag.. Men jag känner bara stress över att jag måste fixa till barnensskolväskor så de är klara till imorgon *SUCK*!!!
Men det är väl lika bra att ta tag i det, så det är klart sedan..
MMMM igår var en dag som allt funkade fint,, jag & granntanterna hade stor tvättdag..
Vi var tre stycken på samma tvätt tid, det tvättades lakarn & mattor på löpande band. Så nu är det bara till att skura alla golv & lägga ut de nytvättade mattorna..
Men ni vet hur det är,, man tycker att man fått med sig all tvätt & när man nästan är klar så har barnen, gubben, du själv helt plötsligt fyllt en tvättkorg till med skitig tvätt *hopps* Men det är hanterbart känner jag när allt det tunga & otympliga äntligen är klart.. Men det är ganska trevligt att vara flera & tvätta samtidigt.. Man hinner lösa en del världsproblem samtidigt som man hinner skvallra om nära & kära.. Ha ha ja vi ska nog införa att en gång i halvåret så träffs vi i tvättstugan för att umgås & göra nytta..
Svärmor!! Hennes operation har gått bra men hon har en slang i halsen för dränering ifrån magesäcken & den ville hon ha bort då den skavde i halsen.. Så vi hoppas att läkaren tar bort den idag.. Så än är det lugnt på salen eftersom ingen kan prata ordentligt,, men vänta bara, snart är slangen borta å då kommer det bli kackel HA HA
Kalle har en kompis idag så där inne är det riktigt lugnt,, men fröken Vilma har lite tråkigt så vi ska nog ta & hitta på något med henne.. Men först ska jag börja bocka av saker på min städ lista som jag gjort till idag & överst står det "städa hallen nere" vilket är det tråkigaste rummet i huset då jag kallar rummet
"ingen mansland" alla måste passera där för att komma upp men ingen vill se det som sin uppgift att städa där nere.. *ASG* så jag som är familjens okrönta drottning får väl ta tag i det själv... ha ha
ha nu en bra dag, kramar Bettan

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Bettan, hoppas alt är bra med dig!!