2008-09-26

Resa!




Vi har lovat Kalle att han ska få sin födelsedagspresent av oss i helgen. Det var inte den smartaste helgen men vi har fått barnvakt åt lillasyster Vilma som ska vara hos gammel mormor & gammel morfar i Mariestad & Bella kunde mamma & pappa ha.

Kalle behöver komma bort, han har tagit detta med farmor väldigt hårt, det är svårt att förklara för barn vad som händer efter döden. Jag vet inte själv, jag har ju bara önskningar. Det skulle ha varit skönt att ha en tro som man kunde förmedla men det är ju ingen som egentligen vet vart man tar vägen. Jag är helt säker på att själen blir kvar, att man antingen föds som en ny individ eller blir en sort hjälpare, eller ängel.

Denna tanke känns bra! Jag hoppas at Kalle åxå vill tänka i dessa banor.

Men resan är nu betald & klar. Samt att han har oss för sig själv med sina frågor som garanterat kommer komma. Det ploppar upp frågor hela tiden hos mig åxå!!

Resan:

Clarionhotell i Örebro är bokat.

Ink. gustavsvik & leklandet...

Jag & Jonas kommer antagligen ligga som kollin hela nästa vecka om vi ska hålla jämna steg med Kalle.

Nu ska jag gå & packa till Vilma. Hon ska garanterat följa med gammel morfar till hamnen, båten, promenader, affären, m.m hon är som ett plåster på armen på honom.

Stackars gammel mormor får väl se till att hon äter något & går och lägger sig i något så när tid.

Jag tänkte sedan att Kalle ska få hjälpa till att packa åt oss andra. Så ska han få små ledrådar men han får inte veta om vi ska åka... ;)

Hoppas alla får en så bra dag det bara går!!

kram Bettan

Ps lägger in lite kort på barnen så vi kan sakna sommare allihopa..Ds

Inga kommentarer: