2008-09-23

Fortsättning på dagen!!


Ja ifrån en något förvirrad början så blev det inte bättre.. ha ha bestämde med Vilmas fröken Johanna att jag skulle hämta lilltjejen kl 12 för att hinna med att få ett kisseprov, samt att Vilma absolut inte fick kissa innan vi kom till labbet.. gissa vad.. hon var ju så kissig så det bubbla ur öronen på henne när jag kom till skolan! Men hon fick snällt hålla sig tills vi kom dit! Väl på vårdcentralen så upptäcker vi att de har lunch stängt mellan 12-13 *JIPPI* så vi fick gå in på en toa kissa i en mugg & täcka den med toapapper ;) sen fick jag hålla denna i 45min tills labbet öppna. Vi han läsa en otroligt tjatig saga av Elsa Beskov(tror det stavas så) högt i väntrummet så att våra med patienter stora som små såg lite dåsiga ut när jag var klar.. väl inne hos doktorn kunde vi konstatera att det var ingen urinvägsinfektion (tack & lov) men vi slapp stick i fingret!!

De skickade sista dropparna av Vilmas kiss på en odling (berest urin till salu) detta får vi svarpå om ett par dagar.. När jag senare kom hem hade min kära mor ring så jag ringde upp henne på en gång. Man hör på min mamma direkt när det har hänt något, & det hade det.

Min farmor Lisa som vi alltid har stått väldigt nära har fått en strok. Tyvärr var detta inte den första, men denna gång har den tagit hennes tal. Farmor fyllde hela 91 år den 25 aug så hon är en klok gumma & seg som bare den. Men eftersom hon alltid har vart så i farten känns det väldigt jobbigt just nu, jag skulle vilja kunna trycka på en knapp & vipps skulle hon vara pigg & allert igen. Men nu är det inte så & denna känsla av att inte kunna fixa allt åt henne är jobbig.
Det hade varit bra om det kunde varit som när vi var små då hon tog fram ett plåster åt oss när vi slagit oss och sedan var vi "läkta". Ett universalplåster som fixade allt.
Tyvärr var min lilla dotter hemma när jag fick denna information & alla dessa frågor, vad svarar man på dem?? Jag försökte så gott det går men jag tror inte att all information gick in.
Jonas kom hem tidigt så det underlättade att vi var två som kunde berätta varför mamma grät.
Det som känns bra det är att min pappa & min farbror sitter hos henne och att hon inte är ensam. Även fast hon bor på ett dementsboende så är min pappa el. farbror där varje dag. Det är inte alla gamla som har det så.
Så nu väntar jag med oro i magen på att farmor ska repa sig denna gång åxå. Jag ser henne som en terminater så hon fixar det igen. Jag kände inte för att knalla iväg & börja med att löneförhandla så jag begärde ledigt idag, vilket min chef tyckte var ok. Varför han inte utnyttjade övertaget till att sänka min lön får jag höra mig för om nästa vecka.

Jag tror att jag ska gå in till sängen & läsa en bok för att skingra tankarna en stund. Tänkta att ni kanske vill se hur min man & son ser ut åxå så jag hitta detta fina kort ibland fotona se & njut. det visar deras rätta jag...*ASG* (asgarv)
Sov gott!!

Inga kommentarer: