2008-09-28

Örebro!!

Lördagen gick åt till att lura våran son så mycket vi orkade. När vi kom till Ö-bro så sa jag att han fick gå ut & sträcka på benen för vi hade ju 28 mil kvar att köra. ;) naturligtvis hade jag betättat att min gulliga vänn Tina som bor i Holland var hemma & hälsa på i GBG. Så han trodde på allvar att vi skulle dit.. han fatta inte ens att vi stog utanför Clarions Hotell mitt i centrum & att mamma gick in, när vi parkerat gick vi upp på rummet & när vi visa vart han skulle sova då gick det upp ett ljus.. VI SKULLE SOVA PÅ ETT HOTELL!!!!! väl där så fick han packa väskan för nu skulle vi till Gustavsvik & då var vi helt plötsligt VÄRLDENS BÄSTA föräldrar!!!
Allt var frid & fröjd.. alla roliga forsar & rör var super!! Sex timmar på detta badpalats fick ialla fall två föräldrar att önska att vi hyrt relaxen med massage.. Till hotellet kolla priserna för mat där, sluta med att vi gick till en pizzeria runt hörnet där vi fick tre tätter till priset av en på hotellet ink. en stor stark samt en cider till mig!!!! Hela familjen somna innan kl tio på lör kväll!!
Så jag vaknade kl 5 i morse & undrade hur länge Jonas & Kalle tänkte sova...Tur att jag hade en tråkig bok med mig. Kalle älskade hotellfrukosten bacon, äggröra, melon, nutella, köttbullar, plättar är några av sakerna han fick i sig.. där efter upp på rummet packa ihop våra utspridda saker behöver jag nämna att det var jag & Kalle som hade sprit ut oss???
Sen till nästa överraskning Lek & bus landet 7000m2 lekyta gissa om VI var trötta!!! Naturligt vis är vi så bra föräldrar att vi hjälpte till att busa.. Jonas kände sig som en levande fontän.. svetten bara flödade.. Dit åker vi igen..
Sen bar det iväg till mor & far i Hova plockade upp en lika trött hund, hon har ju lekt med Tarzan, Balo, Boyzone & Trix så samanlagt har de haft fem STORA hundar.. Stackars dom tack & lov har de en stor gräsmatta samt att hundarna kan gå in & ut själva.. Sen ner till min mormor & morfar hämta upp Vilma som haft kul med sina kompisar.. samt att hon plockat två stora kassar med kastanjer för hon vet att jag gillar dem men det var två jätte påsar så nu har jag kastanjer i stora fat inne för att de ska torka så de inte möglar *JIPPI**SUCK* det tog ett tag att fixa dem kan jag säga.. Sen var det bara resan hem & den var lång jätte lång två barn som halvsov hela vägen.. Nu ska jag gå & tvaga av mig för att sedan krypa till sängen, men så trött som jag är blir det nog att åla eller ropa på Jonas.
sov gott & hoppas på en solig & varm dag imorgon..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig hur är det med kroppen idag.... kan du gå eller ålar du fram?

Anonym sa...

Man vet att man lever när man har ungar i den åldern!! :)
Kram på er alla!

Anonym sa...

Det hade annars varti jätte riligt om ni kom o hälsade på! Ni är alltid välkomna