2009-05-10

Hemma igen...

Ja vi tog en tur ner till Mariestad igår för att fira min mormor som har fyllt 70 år!!
Jag var duktig & körde både dit & hem.. ett litet missöde hände när jag skulle tanka på Jet i M-stad.. Det blåste ganska bra & när jag öppnade förar dörren så fick vinden tag i dörren & tämligen blåste den ur händerna på mig.. Med föj att hela dörren har blivit SNE!!!!!! Ja, det är ju JAG som har haft sönder bilen, Jonas säger inget rakt ut men det känns i undertonen att han inte är glad på mig...
-Jag har aldrig varit ute för att en bildörr har blivit SNE av att vinden blåser tag i den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA JA det är väl bara att vara glad...
Jag fick träffa mina syskonbarn igår ialla fall.. Passade på att låna lilleman när stora syster & kusin Vilma var i lekparken.. Tog med honom dit & lärde honom alla dummheter jag kom på, tyvärr kunde storasyster Ebba många mer så jag blev brädad av en liten tjej på max110cm & smal som en snöstake *ATTANS*
Inte nog med det lilltjejerna "lurade" upp mig i en snurrmojäng,, & ja jag förstår att de är gjorda med tanke på ett barn storlek, men jag fick plats & tjejerna snurrade åt mig... snälla som de är!!!!!
Jag kände mig helt spyfärdig & lilla William stog & tittade med stora ögon!!!
-Hon är ju inte riktigt klok den där mostern jag har!!, stog det i ansiktet på honom!!
Å inga kramar fick jag av honom heller så jag var helt enkelt tvungen att sno två, tre stycken *HA HA* snål jåp som han är...
Mormor fick två ljuslycktor av familjen (som min far har gjort) samt pengar så de kan köpa något fint till deras nya pensioner kuvös (uterum)...
Vi blev bjudna på exotisk bricka & potatisgratäng, kaffe & tårta (allt var super gott)
Senad hem till mor & far så Bella fick springa av sig all tårta som hon råkade få!!
Han sno lite vin av mamma åxå & Jonas kidnappa ett flak öl så nu kan vi bli alkolisterom vi vill... ;)
Så igentligen var vi ute på stöld turne... Kramar & sprit.. vilket kap vi gjorde!!!
Nu ska vi laga mat & efter det åka till leklandet för att låta vild ungarna rasta av sig...
Ha en bra dag till dig nu.. kram Bettan

Inga kommentarer: