2009-09-24

ur barna mun...


Förrra gången vi var nere hos mina föräldrar i Hova kom vi att tala om morfars gamla ladugård som står på deras tomt att den börjar bli riktigt urslig..
Vi pratade om att morfar hade funderat på att riva den men att han inte visste vad han skulle göra med platsen när ladugården var borta..
Men Vilma fick lite panik i rösten & sa:
- Men morfar kan inte riva den, vart ska då min trehjuling bo????
ha ha ha ja morfar innan du skulle få för dig att riva något så måste du hitta nya bo platser för barnbarnens gamla leksaker *L*

Idag ska här organiserats men jag har inte fått tummen ur baken att börja än.. Men har jag tur så inbefinner sig lusten att börja alldeles strax. Kanske är det mat i magen som fattas för att få orken tillbax.
Senare i kväll ska en av oss gå på idrottsskolans informationsmöte,, jag tippar på att det blir Jonas för han missar ju ändå träningen & då kan han ju gå på möte som handlar om idrott i alla fall :)
En av oss måste ju vara hemma för att sköta tvättstugan så den lotten paxar jag på en gång :)

Jag hoppas att du får en trevlig & givande dag ;)
kram Bettan

1 kommentar:

Jenny Ölmebo sa...

hehe ja det var en bra kommentar från henne ^^

Ja idrottsskolan ska Linus oxå gå på :)