2009-09-16

Allt blir bara fel......

Provkört grannens Ford ner till Bygg Max för att köpa 2st gips skivor & två stickkontakter!!! Hur svårt kan det vara????
MMM är jag med i bilden blir det genast komplicerat!!!!
Jag tog mig in själv i denna hangar byggnad med grannens bil som växlarna ligger nästa där de ska vara, fick in dessa två gips skivor SJÄLV i bilen, svor kanske några ord för mycket men det fick de andra kunderna bara ta!!!!
Sen började problemen...Bilen ville inte starta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Efter 20 min ringde jag till grannen & svor över hans DJ***LA bil.........
men han bara skratta & sa att han skulle komma & hjälpa mig!!! Tack & lov!!
Men nu hör det till att jag skulle hämta Kalle & c:o nere vid badhuset i stan.. Jag vart bara en timma sen!!!!!!!!!!!!!!
Tack & lov så är de så stora att de klarar sig själva!!!
Jonas satt i möte under denna kaotiska tid, Vilma var hos den andra grannen...
Ja & ni ska ju inte tro att Jonas hade ljudet på!! Nej sitter vi i möte så stänger vi av ljudet *eller hur* Så jag blev ju bara mer panikslagen över att jag inte fick honom & åka till stan för att hämta upp barnen!!!
Men allt löste sig tack & lov!!! Jag ska inte gnälla över dessa mobiltelefoner mer, idag räddade de mig från ett psykiskt nervsamanbrott.. Men mamma nu har Kalle tomt på kortet *fniss*
Nu ska jag faktist öppna en blåbärscider & bara sjunka ner i soffan... Ha ha bara skoja... Nu ska jag börja steka pannkakor till kalles tårta i morgon bitti, men jag kan ju dricka cider under tiden :-)
Ha en trevlig & rofylld dag nu :)
Kram Förvirrade Bettan

3 kommentarer:

Louise sa...

Ha ha ha... så påfyllnad till Kalles mobil är en bra pressent!?

Mitt lilla liv! sa...

ha ha ja vill du det så ä det toppen!!! :=) Skulle ni komma i helgen?? >Vore super roligt kram syrran

Jenny Ölmebo sa...

hahaha ja inte lätt med dessa bilar hahah .
Ha det gott
kram Jenny