2009-09-22

börjat skolan igen.....

Japp jag tillbringade dagen i klass sör5 på K-parkskolan igår...
Urk vad de barnen beteer sig...
Men mycket givande var det att se hur våra barn får sin undervisning idag..
Jag kan säga att inte en enda lektion var som på min tid!!
Tex. svenskan då plockade alla fram samma bok & läste exakt samma sak,vi satt still i klassrummet i våra prydliga rader & hade bänkar med lock!!
Det enda som stämmer överrens med dagens lektioner är att vissa har bänkar med lock..
Fröken bad alla ta fram sitt arbete! Därefter satte hon sig längst fram & började jobba på sin bärbara dator! Barnen reste ideligen på sig för att hämta både det ena & det andra runt om i klassrummet! men priset tog nog ändå flour sköljningen!!!
Mitt i lektionen börjar eleverna plötsligt att resa på sig lite huller om buller för att gå & ta lite flour.. efter två min skulle det ju spottas ut ÅÅÅÅ då måste de gå ut i korridoren till toaletten!!! Gissa om detta hördes i alla fall när de råkade gå ut två & två!!!
Under denna period av dagen såg jag "fröken" lyfta på sig 1 gång för att hjälpa en elev!!!!!!!!!!!
Nu är det så att denna klass är en vanlig klass alltså ingen montisori klass men genast så undrar jag vad det är för skillnad????? Kalle gick ju i en sådan klass i Mariestad & jag upptäckte att vi nu inte riktigt vet vad han har för klassindelning??
Ja ja skit i det nu.. nu får fler föräldrar engatiera sig i sina barn!!
Jag tog Kalle, Liza & Vilma för ett dopp i badhuset.... Ca 1½h & skoja att jag blev trött *ha ha aha aha*
Efter det kom Mia hem till mig för lite fika (en svartkaffe bjöds det på*L*)
Sen tämligen stupade jag i sängen & sov som en prinsessa hela natten....
Nu ska jag fortsätta sitta i köket & blogga kanske även FB en stund eftersom Jonas kidnappade bilen!!!
Ha en underbardag i regnet nu... kram Bettan

Inga kommentarer: