2009-09-09

Försvunnen!!

Ja igår gick det jätte bra för Vilma att cykla till skolan!! :)
Men idag så fick hon cykla hem själv!!!
Nja jag var på skolan när hon sluta & tog imot henne, men efter det skulle hon cukla DIREKT hem!!!!..............Hur svårt kan det vara???????
Jätte svårt.... Hon råkade hitta en klasskompis & de valde att gå hem till honom & kolla om han fick följa med hem till Vilma bestämde de sig för!!! Super smart!!!
Men nu var det så att Dennis pappa var inte hemma... Han skulle hämta sin son i skolan, de hade naturligtvis gått om varandra!! Så barna bestämde sig för att gå hem till Vilma (otroligt smart!!)
I detta läge var jag i upplösnings tillstånd!! Ett under att jag inte blandat in polis, brankåren, militären m.m.
Skickade då ut min son för att leta upp syrran medans jag stannade ute på gården med fem cigg tända & klara!!! När jag står där & kedje röker & ringer & stör Kalle var tredje sekund så kommer min lilla prinsessa med sin prins!! När jag frågade dessa två söta, förvirrade barn -Hur tänkte ni nu??????? så inser jag att lille Dennis inte kan sitt telefon nr, inte sin adress & han kan inte förklara vägen hem till sig!!!!! JIPPI vad jag älskar att vara mamma!!
Efter mycket om & men så kan Vilma förklara vart han bor så vi kastar oss i bilen, för att lugna nästa förvirrade förälder!!
Jo då vi hittade hans pappa utanför skolan där han hade vankat fram & tillbax ....
Hysteri är ett faktum säger jag bara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja ja nu var detta löst så jag tog MINA barn & åkte till Bergvik för att inhandla ett par gympaskor till Kalle då de har friluftsdag imorgon & det var panik i ansåg han!! Där upptäcker jag att Kalles fötter har växt nått enormt under sommaren ifrån 38 till 40 jises....
Ja så det vart ju till att inhandla tre par skor till honom så han har att variera sig med... (det var det bankkontot) Sen var han ju tvungen att få en hel del andra saker så det var ett par timmar som bara var mamma & Kalles!!
Imorgon ska jag göra om samma resa men med Vilma JIPPI *not*
Så jag hoppas just du har haft en underbar dag & jag hade iså fall gärna bytt min dag mot din.......................
kram en förvirrad mamma

Inga kommentarer: