2009-10-12

Sophantering...

Ja nu kommer en fråga som jag stört mig på ganska länge...
-Vart gör man av sin sopsortering inne??????
Det ska vara ofärgatglas, färgatglas, metall, plast, papper, mjölförpackningar, Kartong, batterier, glödlampor, lågenergilampor, matavfall m.m.
Jag har inte plats för all sortering inne!!!
Vi gör så gott vi kan, men visst slarvar man ibland...
Men jag skulle önska att jag hade mera plats för alla sopor!!
Så nu undrar jag hur gör ni???? Hur får ni plats????

Ja ja nog med sop prat.. Här händer det inte mycket, dagarna rullar på!!
Jag blir bara latare & latare känns det som & inget nyttigt får jag gjort.
Jonas gör sin första dag på Scandic vin inne i Karlstad så han kommer nog vara trött när han kommer hem. Ny plats & nya människor att lära känna!! Men jag hoppas att han kommer fixa det galant :)
Nu ska det röjas lite innan jag hämtar lill tjejen på skolan, Kalle följer med en kompis hem direkt efter skolan :)
Så vi kanske ska ta tag i Vilmas rum nu när hon & jag är själva!!!
Ha en bra dag..
kram Bettan

Inga kommentarer: